• 0سبد خرید فروشگاه
گروه نرم افزاری ماناسیس
  • صفحه اصلی
  • نرم افزار سی آر ام دستیار فروش
  • خدمات و محصولات
    • سامانه مدیریت ارتباط با مشتری
    • سامانه جامع ارزیابی عملکرد کارکنان سازمان
    • سامانه جامع برنامه ريزی راهبردی
    • طراحی وب سایت
  • فیلم های آموزشی
    • سامانه مدیریت ارتباط با مشتری
    • سامانه اتوماسیون تردد و محاسبه حقوق
  • مقالات
    • مدیریت ارتباط با مشتری
    • باشگاه مشتریان
  • فروشگاه
    • سفارش‌ها
  • منو منو

سامانه جامع ارزیابی عملکرد کارکنان سازمان

مکان شما: خانه1 / سامانه جامع ارزیابی عملکرد کارکنان سازمان...
طراحی و پیاده سازی سامانه ارزیابی عملکرد کارکنان

معرفی سامانه جامع ارزیابی عملکرد کارکنان سازمان

همچنانکه مستحضر هستید طی سالهاي اخير به نقش ارزيابی عملكرد کارکنان سازمان توجه زيادي معطوف شده است. به عقيده صاحب نظران ، يك سيستم اثربخش ارزيابی مي‌‌تواند انبوهي از مزيت‌ها را براي سازمان‌ها و كاركنان آنها به ارمغان بیاورد. منظور از ارزيابی عملكرد  فرآیندی است که بوسیله آن کارکنان در فواصل معین و به صورت رسمی،مورد ارزشیابی قرار می‌گیرند. شناخت کارکنان برتر و اعطای پاداش به آنها از این طریق،ایجاد انگیزه برای بهبود عملکرد آنان ،آموزش و توانمند سازی هدفمندکارکنان،از جمله علل اصلی فرایند ارزيابی عملكرد کارکنان سازمان است.

با استفاده از سامانه جامع ارزيابی عملكرد کارکنان سازمان شما می توانيد به اهداف زیر برسید:

  • ارزشیابی و حصول اطمینان از تحقق اهداف و برنامه های عملياتی دستگاههای اجرایی در طول یک دوره
  • ارزشیابی و قضاوت در خصوص سطح عملکرد اختصاصی و عمومی مديران و کارمندان
  • شناخت نقاط قوت وضعف کارکنان و فراهم اوردن زمینه های مختلف ارتقاء سطح عملکرد
  • اطلاع از نتایج و بازخورد عملکرد در سطح دستگاه‌های زير مجموعه از دیدگاه وجایگاه نظارتی سازمان های بالادستی

حيطه شمول ارزشیابی

جنبه های مثبت ارزشیابی عملکرد چند منبعی

هدف نهایی از ارزیابی عملکرد

باید توجه داشت که هدف نهایی ارزیابی عملکرد کارکنان، مبادله اطلاعات بین ارزیاب و کارکنان در جهت جلوگیری از عملکرد نامطلوب است . اصلاح آن و تشویق عملکرد مطلوب کارکنان است. به این منظور باید در طی ارزیابی دقت نمود تا در جهت نتیجه‌گیری از مباحث حرکت شود.

همچنین انتظارات سازمان به وضوح به اطلاع کارکنان رسانده شود و جایگاه فعلی کارکنان را در این مسیر به ایشان نشان داد. همچنین در مواردی که ارزیابی‌شونده اقدامات قابل قبولی انجام داده است مورد تشویق قرار گیرد. و کم‌کاریهای وی با تأکید به اطلاع وی رسانده شود. اگر عملکرد نامطلوبی از هر یک از کارکنان وجود دارد نباید صراحت را فراموش کرد. تمامی ضعف‌ها باید بوضوح به اطلاع کارکنان رسیده شود. و از پرهیز باید خودداری کرد.  پوشش دادن سوابق و عبارات ناخوشایند کارکنان بوسیله اهداف و توصیفات خوشایند آینده، برای کارکنان بسیار مطلوب و اثربخش است. خصوصاً اگر همراهی سازمان نیز اثر‌بخشی آن را مضاعف نماید. این رویه به کارکنان اعتماد به نفس و انرژی بیشتری برای انجام اهداف آینده می‌دهد. این روش می‌تواند الگو و ملاک مناسبی برای کل جلسه ارزیابی عملکرد قرار گیرد.

شروع جلسه ارزیابی با تعریف از ارزیابی‌شونده و تشویق عملکردهای مطلوب وی در گذشته باعث اعتماد به نفس در وی می‌شود. بطوری که وقتی با عبارات نا خوشایند از خطاها و یا عملکرد نامطلوب وی انتقاد می‌گردد. وی را وادار به اصلاح رویه غیر استاندارد گذشته می‌نماید.

کارکنان باید بدانند که سازمان در جهت اصلاح رویه نامطلوب گذشته با ایشان همراه و همگام است. همانطور که گفته شد هیچگاه نباید کارکنان را با یکدیگر مقایسه کرد و بالعکس باید مراقب بود تا به هیچوجه خطای هر یک از کارکنان به گردن دیگری انداخته نشود.

تمام حقوق مادی و معنوی وب سایت محفوظ می باشد. طراحی: گروه نرم افزاری مانا سیس
رفتن به بالا