باشگاه مشتریان چیست و چگونه به کسب و کار شما کمک می‌کند؟

تاریخچه باشگاه‌های مشتریان

در حال حاضر شرکت‌ها از استراتژی‌های بازاریابی مختلفی استفاده می‌کنند تا مشتریان جدیدی را جذب کنند و از آن مهمتر وفاداری مشتریان فعلی خود را افزایش دهند. برنامه‌های CRM ، ایجاد اتوماسیون بازاریابی و … همه در راستای حفظ مشتریان موجود طراحی شده‌اند. یکی از ایده‌هایی که در این زمینه مطرح شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد، تشکیل باشگاه مشتریان است.

امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که در طی فعالیت‌های روزمره خود با مفهوم باشگاه‌های مشتریان به عنوان یک مصرف‌کننده برخورد نداشته باشد. ایده جالب باشگاه مشتریان اولین‌بار در اواخر دهه 1970 میلادی در آمریکا مطرح شد. این ایده توسط شرکت‌های هوایی که به شدت برای جذب مشتری بیشتر با یکدیگر در رقابت بودند مورد استفاده قرار گرفت.

باشگاه مشتریان

امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که در طی فعالیت‌های روزمره خود با مفهوم باشگاه‌های مشتریان به عنوان یک مصرف‌کننده برخورد نداشته باشد.

باشگاه مشتریان چیست؟

باشگاه مشتریان برنامه‌ای خاص و مدون است که به وسیله اختصاص دادن مزایای خاص به بعضی از مشتریان در راستای ایجاد و افزایش وفاداری در آنها عمل می‌کند. در واقع با ایجاد یک بانک اطلاعاتی از مشتری‌ها، برای آنها برنامه‌ریزی شده و رضایت آنها جلب می‌گردد.

چرا ایجاد باشگاه‌های مشتریان به کسب و کار شما کمک می‌کند؟

اگر آمارهای مربوط به بازگشت مشتریان را تحلیل کنیم، می‌توانیم به این سوال پاسخ دهیم. آیا می‌دانید هزینه‌های جذب یک مشتری جدید حدود 6 برابر بیشتر از هزینه‌های فروش محصولات به مشتریان موجود است؟ علاوه بر این، مشتری فعلی شرکت 60 درصد بیشتر از یک مشتری جدید خرید می‌کند. البته این داده ها به کل مشتریان شرکت اشاره دارد و زمانی که در مورد اعضای باشگاه مشتریان صحبت می‌کنیم این آمار و ارقام وضعیت بهتری دارند. یک کسب و کار معمولی که موفق شده است 5 درصد نرخ بازده مشتریانش را افزایش دهد، از افزایش 95 درصدی در سود خود، لذت خواهد برد. برای کسب و کار خود باشگاه مشتریانی ایجاد کنید که مزایای جالب توجهی به مشتریان عرضه کند، به اینصورت می‌توانید آنهارا تشویق به خرید بیشتر از برندتان کنید.

با راه‌اندازی باشگاه مشتریان به سه نتیجه زیر خواهید رسید:

  • تبدیل مشتری عادی به مشتری وفادار
  • جذب مشتری توسط مشتریان وفادار
  • مدیریت هوشمند مشتریان و افزایش فروش
باشگاه مشتریان

امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که در طی فعالیت‌های روزمره خود با مفهوم باشگاه‌های مشتریان به عنوان یک مصرف‌کننده برخورد نداشته باشد.

باشگاه مشتریان دستیار 

گروه نرم‌افزاری ماناسیس با توجه به نیاز کسب و کارها در حوزه‌های مختلف، اقدام به ایجاد باشگاه مشتریان دستیار سازگار با نرم‌افزار CRM دستیار با ویژگی‌های بارز زیر نموده است:

  • ثبت اطلاعاتی کامل از مشتریان
  • انتخاب مشتری معرف برای مشتری جدید
  • تعیین سقف اعتبار
  • مدیریت پرونده‌های (بیمه نامه‌ها) مشتری
  • دفتر حساب مشتری (لیست دریافت‌ها، پرداخت‌ها و مانده حساب)
  • اعلام سررسید اقساط و چک‌ها
  • ارسال و مشاهده وضعیت مدارک درمان
  • ارائه گزارشات مالی قراردادهای درمان
  • ثبت پیام، تیکت و درخواست‌های آنلاین
  • ثبت نامه در اتوماسیون
  • اعلام خسارت آنلاین به دفاتر بیمه
  • امکان اختصاص اعتبار هدیه به گروه‌های مختلف با محدودیت زمان استفاده
باشگاه مشتریان

امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که در طی فعالیت‌های روزمره خود با مفهوم باشگاه‌های مشتریان به عنوان یک مصرف‌کننده برخورد نداشته باشد.

در مقالات بعدی با ما همراه باشید 

گروه نرم‌افزاری ماناسیستم (راهکار ساده بهبود فضای کسب و کار)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *